tirsdag 26. mai 2009

Hvordan samle frø - How to Collect Seeds

Jeg har kun prøvd meg på tomatfrø. Jeg plukket ut tomatfrø fra mine egne dyrkede tomater i fjor og i forfjor, og la de på en tallerken for å tørkes. Det var en litt møysommelig jobb og "geleen" rundt frøene var vanskelig å håndtere. etter de hadde tørket la jeg de i kaffefileter -poser med en binders rundt. Disse oppbevarte jeg i en plastpose i kjøleskapet i kjellere. Alle frø jeg sådde kom frem og er blitt sterke stor planter. Veldig artig. - Jeg håper bare det kommer masse tomater.I have just tried to collect seeds from the tomato plant. Last year and the year before that I picked out the seeds from some tomatoes I grew in my garden. It was a little tricky to get the seeds out because of gel around the seeds. Put I manage to put them on a plate to dry them. After they dried up I put them in a coffee filter bag, so in a platic bag and then in the fridge I have in my basement. All the seeds I planted (even the 2 years old) have become strong and healthy plants. It is so FUN. – I just hope there will be lots of tomatoes.


Et super side for hvordan man høster frø er denne: http://www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=17

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar