fredag 5. juni 2009

Dagens mirakler - Miracles of the day

Rhododendroen er i full blomst og den er mye større enn i fjor. Endelig har jeg skjønt at den må ha en egen type surjordsgjødsel.
The Rhododendro is in full bloom and it i a lot bigger then last year. I have final understood that I had to use a different kind of fertilizer for soil with a lower PH.
Akurkene vokser som bare det. Jeg klippet toppen på denne da den ble ca. 1 m og nå er det tre agurker på den og flere kommer. (se agurkene før) My cucubers are getting bigger. I cut the topp of the after the plant became 1 m(eter) and now I have three cucumbers on this plant with more to come. (See the cucumbers in the beginning)
Denne planten som jeg har inne har grodd seg stor i fra en stikling jeg tok i fra en plante jeg kjøpte for 4 år siden. Denne blomsten kommer til å bli så vakker. Jeg har sett den en gang før - for 4 år siden. Jeg gleder meg til å se denne stå i full blomst. Jeg skal legge ut bilde når det skjer.
This plant (indoors) I grew from a cutting of a plant I bought 4 years ago. And look there in the middle. It is going to be a beautiful flower. I have seen once befor 4 years ago. I'm lookin so forward to see this bloom fully. I will post a photo of it.

4 kommentarer:

  1. Er det ananaspalme det heter, den med rosa blomst? den er i allefall fin ja, har ikke sett sånn på noen år nå, men mener den var ganske vanlig på 80 tallet når jeg jobba i gartneri. Grattis med vellyket formering da :D

    SvarSlett
  2. Det var en hyggelig bekjentskap å møte din hage. Veksthuset, er det av plastikk eller? Flott agurk i hvert fall. Visst er det fint at vi lærer noe hele tiden, hadde jo varit kjedlig hvis vi kunde alt med en gang. Rhododendron ser flott ut den.

    SvarSlett
  3. Jeg tror det er fra annanaspalmefamilien ja. Jeg så et bilde av den her en gang, men glemte å memorisere navnet på planten. Mannen sa at dette var jo nesten som en fødsel - "er litt kvinnelig over dette", sa han - hørtes vakkert ut synes jeg. Så nå gleder vi oss:-)

    SvarSlett
  4. Veksthuset er av plastikk og er kjempestygt. Men det fungerer vedig bra derfor er jeg så glad i det - men jeg drømmer vet - om et stort fint drivhus av litt hardere materialer.

    SvarSlett