onsdag 10. juni 2009

Sneglefri salat - No snails in my lettuce

Jeg har gitt opp å dyrke salat nær bakken. Selv om jeg ikke har noe særlig snegler så er det et eller annet som spiser på salaten. Så derfor har jeg plantet i se blomsterkasser høyt på et bord istedenfor. Det jeg gjorde i dag var å plante i kasse nr. 2 slik at når vi har spist opp salaten fra den første så har jeg ny i kasse nr. 2. Salat spirer sent og liker det ikke for varm eller for mye sol.
Jeg tynner ut salaten etter hvert som de vokser ved å spise de.
I have given up on growing lettuce on the ground. Even if I don't have som much snails in my garden, there is something eating my lettuce. So I have plantet lettuce in flower boxes set on a table. What I did today was to plant some more seeds in a the flower box no. 2, so when we have eaten all the lettuce in the first box, we vill have new in the second one. Lettuce sprout slowly and don't like to much heat or to much sun. I make space for the lettuce as it grows when I bring it in to eat it.


1 kommentar:

  1. alltid en smart måte å dyrke salaten på det :) min står også i potter, samt i en gammel nedlagt bokhylle :)

    SvarSlett