mandag 8. juni 2009

Potetbinge, mye poteter på liten plass nr.2 - Potato bin, lots of potatoes on a little surface no.2

Denne linken viser hvordan jeg laget potetbinge og hvorfor.
Så mye har potetplantene vokst siden innlegget som det er link til ovenfor. Nå var det på tide å fylle på jord slik at det kan vokse mer poteter oppover stegelene. Jeg fylte på med 175 liter jord og nå stikker det opp en ca 10 cm over jorden. Noen litt mer noen litt mindre. Meningen er jo å fylle bingen nesten helt opp slik at det kommer masse poteter langs potetplanten.

This much has the potato plant grown since I first wrote about it. Se the link above. So now was the time to fill the potato bin with some more soil . 175 liters of soil did I fill into the bin and now the potato plants is about 10 cm above the soil. Some of the plants are a little taller some are a little lower. The whole point about this is to fill the bin up with soil so I would have a lot of potatoes growing from the stem of the plant.
Dette bilde er etter jeg har fylt på 175 l jord.
This photo is after I filled the bin with 175 l soil.

2 kommentarer:

  1. Det var kjempelurt å legge avkappet der, og det holder jo veldig godt på fuktigheten, pluss at det gir plantene næring! Jeg har også planer om å legge grenkuttet i bedene mine. Det har bare ikke blitt ennå! Gubben vil ta resten av grenene til helgen, for nå har han kjøpt hansker som takler skarpe berberisnåler ;o) Den potetbingen din var utrolig genial! Jeg fikk lyst til å gjøre det samme her! Men det må nok vente til neste år! Nå skal jeg først få meg drivhus, så får vi ta det derfra! Jeg gleder meg som en unge,,,,,,,

    SvarSlett
  2. Ja drivhus er noe som står høyt på ønskelisten min også. Jeg greier meg i mellomtiden med plastikkhuset mitt:-) Gleder meg til å se drivhuset ditt fordi jeg regner med at du tar bilde av det å legger det ut på bloggen din.

    SvarSlett